Cereale integrale

Studiile in nutritie arată că o alimentaţie echilibrată şi sănătoasă, care include un consum regulat de cereale integrale poate ajuta la preventia sănătăţii organismului cu rol esential in mentinerea greutatii corporale corespunzatoare, protejand inima si ajutand la mentinerea unui nivel normal al glicemiei.
În prepararea cerealelor integrale se foloseşte întregul bob, păstrându-se astfel intacte elementele esenţiale pe care le conţin cele trei părţi ale sale:
MEMBRANA EXTERIOARA- bogata in fibre, complexul de vitamine B, minerale, proteine, si fitonutrienţi (elemente care se găsesc în mod natural în plante şi sunt benefice pentru sănătate);
MEMBRANA INTERIOARA-ce contine amidon, carbohidranti, proteine si cantităţi mici de vitamine B;
GERMENUL(embrionul din care răsare planta )-partea interna bogata in substante nutritive esentiale: minerale, complexul de vitamine B, vitamina E si fitonutrienţi.

Toate aceste elemente nutritive vă vor da energie şi putere de muncă în fiecare zi.
Când boabele sunt măcinate sau rafinate, coaja şi germenul sunt înlăturate, rămânând doar membrana interioară. Astfel, mare parte a valorii nutritive a bobului dispare, deoarece din toate cele trei straturi ale sale, membrana exterioară şi germenul conţin cantităţile cele mai mari de elemente nutritive.
În cazul cerealelor integrale, sunt păstrate toate cele trei părţi ale bobului, tocmai pentru a nu se pierde nimic din beneficiile sale. Fiecare parte a bobului integral are valori nutritive specifice, însă tocmai combinaţia celor trei părţi stă la baza beneficiilor unice şi eficiente pentru sănătate ale cerealelor integrale. Aşadar, consumul de alimente pe bază de cereale integrale aduce toate beneficiile suplimentare ale elementelor nutritive care nu pot fi asigurate numai de fibre.
O alimentaţie sănătoasă este singura sursă de minerale pentru organismul uman, deoarece acesta nu le poate produce. Fără minerale, nici o fiinţă de pe pământ nu ar putea supravieţui. Aceste elemente esenţiale reprezintă aproximativ 5% din greutatea corpului uman.
Cerealele sunt bogate în minerale precum calciu, fier, magneziu, fosfor sau zinc. Calciul important pentru sistemul osos şi dantură. El previne apariţia osteoporozei şi a multor probleme cardiovasculare. Alimente bogate în calciu sunt susanul, cerealele integrale, mierea de mana, amaranthul,.
Fierul măreşte capacitatea de efort a organismului şi întăreşte sistemul imunitar. Consumul de fier ameliorează semnele de oboseală şi reduce riscul apariţiei anemiei. Surse recunoscute de fier sunt: cereale integrale, pâine integrala, mazăre verde, spanac, linte neagra sau linte verde, mierea de zmeura, fasolea mung.
Magneziul are un rol foarte important în creşterea rezistenţei corpului la infecţii şi îmbunătăţirea randamentului intelectual. Împreună cu calciul, magneziul combate stresul şi stările depresive. De asemenea, este un element important în buna funcţionare a sistemului cardiovascular. Vă puteţi procura magneziul din cereale integrale, legume, nuci, miere de mana sau nuci caju.
Fosforul însoţit de calciu, ajută la menţinerea sănătăţii danturii şi a oaselor. Surse importante de fosfor sunt cerealele integrale sau fructele uscate.
Zincul măreşte capacitatea de rezistenţă a organismului în faţa infecţiilor. Totodată, are un rol important în accelerarea vindecării rănilor şi în reducerea substanţială a nivelului de colesterol din organism. Mazărea, cerealele integrale, fasolea sunt bogate în zinc.

Fără vitamine organismul nu poate funcţiona normal. Ele au rolul de a vă da putere şi energie în fiecare zi şi lipsa oricărei vitamine vă poate deregla întregul organism. Puteţi găsi vitamine în foarte multe produse de origine vegetală precum fructele, legumele,leguminoase,crucifere, produsele cerealiere.

Vitaminele au un rol esenţial în buna funcţionare a sistemului nervos, a sistemului imunitar şi a vederii. Este important însă de ştiut că vitaminele nu-şi pot îndeplini rolul în organism în lipsa celorlalte substanţe nutritive, mai ales a mineralelor.

Vitaminele din cereale sunt însă special dozate in portia zilnică recomandată exact cât are nevoie organismul dumneavoastră. O porţie de cereale este bogată în vitaminele C, B1, B2, B3, B5, B6, B12 şi acid folic.
Principalele vitamine prezente în conţinutul cerealelor:
Vitamina B1: - Rol în creştere, funcţionarea sistemului nervos, metabolismul glucidelor. Se mai găseşte şi în drojdie de bere, alune, legume, orez ndecorticat, polen crud.
Vitamina B2: - Rol în creştere, reproducere, metabolismul glucidelor, grăsimilor şi proteinelor. În afara cerealelor, mai conţin vitamina B2 şi legumele de culoare verde, drojdia de bere, polen crud.
Vitamina B3: - Rol esenţial în sinteza hormonilor sexuali, a cortizonului, tiroxinei şi insulinei. Surse de vitamina B3 sunt şi curmalele, prunele, alunele , drojdie de bere, hefe, polen crud.
Vitamina B5: - Rol important în metabolismul energetic al celulelor, participă la formarea anumitor hormoni. Se găseşte în majoritea alimentelor, cele mai bogate alimente fiind drojdia de bere, legumele uscate, polen crud.
Vitamina B6: - Rol în metabolismul proteic (producerea de anticorpi şi hematii). Organismul dumneavoastră poate obţine această vitamină din soia, pepene galben, varză, orez nedecorticat, alune, nuci, drojdie de bere, polen crud.
Vitamina B12: - Rol în formarea şi regenerarea hematiilor, stimularea funcţionării sistemul nervos şi în metabolismul proteic, glucidic şi lipidic. Aceasta vitamina o regasim in cereal inegrale, gutui, nuci braziliene, polen crud.
Vitamina C: - Rol principal în formarea colagenului, factor de creştere şi refacere a celulelor, ajută la absorbţia fierului, stimulează sistemul imunitar. O mai puteţi avea consumând macese, catina, citrice, afine, mure, zmeură, legume de culoare verde, roşii, cartofi dulci, coacăze.
Acidul folic: - Rol esenţial în formarea hematiilor, în metabolismul proteic. Se găseşte în legumele cu frunze de culoare verde închis, morcovi, drojdie de bere, gălbenuş de ou, pepene galben, caise, dovleac, făină de secară.

  • Produsele 1-18 (din 30)
  • « 1 2 »
    • Sorteaza dupa:

Expertii in nutritie recomanda orezul brun ca fiind o varianta mai sanatoasa deoarece nutrientii benefici organismului raman intacti chiar dupa procesarea de dinaintea vanzarii.

 

Contine vitamine din grupa B si minerale (magneziu, fosfor, zinc).

 

Specialistii recomanda orezul in scaderea tensiunii arteriale, in afectiuni gastro-intestinale, in bolile cardiovasculare, in reglarea colesterolului, in guta, artrita.

 

Timp de fierbere: 45 minute

 

Origine EU (Italia)

 

Valori nutriționale medii per 100 g (%):

Proteine:                   7,5 %

Carbohidrați:             77,4 %

din care zahăr:      1,2 %

Grăsimi, din care:      1,9 %

acizi grași saturați:   0,5 %

Fibre:                          1,9 %

Sodiu:                         0 %

Valoare energetică:    361 Kcal/ 1529 KJ

Valorile nutriționale sunt supuse variațiilor specifice produselor naturale.

 

Produsul nu este, nu conține și nu este obținut cu organisme modificate genetic, conform normativelor în vigoare.

Ingrediente: orez roșu din culturi certificate ecologic.


Poate conține urme de cereale (gluten), soia, nuci (alune, arahide, migdale, etc.) sau semințe de susan din procesul de prelucrare.

 

Origine NON EU

 

Valori nutriționale medii per 100 g (%):

Proteine:                   6,7 %

Carbohidrați:             81,3 %

din care zahăr:      1,3 %

Grăsimi, din care:       2,8 %

acizi grași saturați:   0,6 %

Fibre:                          3,8 %

Sodiu:                         0,003 %

Valoare energetică:    362 Kcal/ 1536 KJ

Valorile nutriționale sunt supuse variațiilor specifice produselor naturale.

 

Produsul nu este, nu conține și nu este obținut cu organisme modificate genetic, conform normativelor în vigoare.

 

Valoare nutritivă pentru 100g:
Valoare energetică  368Kcal (1539.71KJ) /100gr Proteine 14.12g /100g Glucide 64.16g /100g Lipide 6.07g/ 100g

Ovăzul este o cereală şi o plantă medicială cultivată în zonele temperate ale lumii. Frunzele lungi şi zvelte cresc pe lângă tulpini, care pot atinge înălţimea de 1,5 m. Mănunchiurile de flori sunt urmate de ştiuleţi mici care conţin seminţele - sau boabele.

În scop terapeutic sunt utilizate seminţele (boabele) şi tulpinile. Boabele sunt desprinse şi presate, apoi se folosesc împreună cu tulpinile la prepararea de infuzii, extracte şi tincturi şi intră în compoziţia unor produse de îngrijire a  pielii şi a unor creme pentru plajă.

Boabele de ovăz conţin  vitaminele B2, B5 şi E, mineralele calciu, fier, mangan şi zinc, un ulei calmant şi o cantitate mică de alcaloizi. Tulpinile conţin şi flavonoide.

Ovăzul acţionează pozitiv şi asupra vaselor de sânge şi a inimii, scăzând colesterolul din sânge şi glicemia (fiind util şi în diabet) şi fiind indicat în tratarea anginei pectorale şi a ulcerului varicos.

Ovăzul este bogat şi în inhibitori ai proteozei şi din această cauză este foarte indicat în lupta cu tumorile pe care le dizolvă (în special la cancerul intestinal).

Şi aparatul urinar beneficiază de pe urma ovăzului, care este diuretic, calmează durerile din colicile renale şi vezicale si vindecă litiaza urinară şi biliară. În plus, ovăzul ajută şi glandele sexuale, rezolvând sterilitatea şi impotenţa şi fiind tonic uterin.

Ovăzul nu este toxic şi nu are efecte adverse, însă poate provoca  flatulenţă şi creşterea peristaltismului. Când consumaţi ovăz, este bine să beţi multă apă.

Informatiile prezentate pe acest site au scop educativ si nu trebuie folosite pentru a preveni, diagnostica, trata sau vindeca vreo boala. Ele sunt oferite pentru a indruma consumatorul, nu substituie sfatul medicului si/sau al altui specialist,nu inlocuiesc tratamentele si medicamentele prescrise de personalul medical autorizat.

Amaranth ( Amaranthus)

1. Descriere

Este o cereala deosebit de hranitoare, cu un gust puternic si distinct. Faina se poate utiliza la fabricarea painii si a produselor de patiserie. Boabele sunt un ingredient excelent in pilafuri, supe, budinci.

2. Continut

Bogat in: proteine, aminoacizi ( in special lizina), minerale ( fier, calciu, magneziu, zinc, potasiu, fosfor, cupru, mangan), vitamine ( A, B1,B2, B3, B6, B9, C, K).

3. Proprietati principale

Benefica pacientilor cu afectiuni cardiovasculare, hipertensivi, cu hipercolesterolemie. Datoritã conținutului ridicat în fibre, contribuie la îndepãrtarea efectelor datorate unei alimentații sarace în fibre vegetale, acționând benefic asupra intestinului gros.

Tonifica plamanii, fiind astfel o cereala-medicament in zone cu poluare mare.

Bobul de Amarant conține în proporție de 8% ulei. Acesta are o compoziție deosebit de beneficã a a acizilor grași. Dupã ultimele cercetãri, uleiul de amarant joacã un rol important în prevenirea cancerului mamar.

E bine de stiut: este lipsit de gluten, deci poate fi utilizat si de catre cei sensibili la gluten

Chinezii il foloseau pentru a vindeca infectiile si migrenele.

Recomandare CasaBio:

Preparandu-se usor, putem face cu ajutorul sau o mancare hranitoare cu legume: ceapa, morcov taiat marunt, cimbru, ulei de susan sau de floarea soarelui presat la rece.

Icre de amarant

100 gr amarant fiert in apa cu sare neiodata
100 gr. gris integral fiert in lapte vegetal de (nuca, caju, mei, ovaz,soia,etc.)
Se amesteca cele 2 ingrediente cu 5 linguri de ulei de floarea -soarelui sau in presat la rece
Separat se curata 5 bucati de usturoi+ zeama de la o jumatate de lamaie +5 linguri ulei presat la rece care se amesteca bine pana se formeaza un mujdei consistent.
Mujdeiul se amesteca cu grisul si amarantul fiert si astfel obtinem delicioasele icre de amarant.

Grisul poate fi inlocuit cu 2 felii de paine integrala inmuiata in apa calduta si stoarse. In loc de usturoi puteti pune ceapa rosie - dupa preferinte.

Pofta buna!

Meiul folosit in alimentatie aduce organismului un plus de vitamine si energie. Ca orice cereala, meiul este vitaminizant, nutritiv si revitalizant. contine vitamina A, fier, magneziu, proteine.

Meiul este recomandat ca remediu natural in tratamentul unor afectiuni ca: astenie fizica; astenie psihica; convalescenta; echilibreaza starile nervoase, depresive; alunga tulburarile din perioada de sarcina; ajuta la cresterea capacitatii de concentrare.

Poate fi utilizat si in dietele contra obezitatii, echilibrand cu succes tranzitului intestinal. Ajuta in vindecarea afectiunilor dintilor, problemelor articulatiilor, anemiei, fiind recomandat a se consuma in dietele celor alergici, si celor care vor sa pastreze o greutate corporala corespunzatoare, in preparate culinare, ca garnitura, sub forma de fulgi, seminte de mei.

Contine: Grau spelta macinat lent la moara cu piatra.

Fabricarea acestui bulgur este una traditionala din grau dur pregatit la abur, si apot uscat si zdrobit. Se consuma cald, natur sau acompaniat de un platou de legume sau de carne. Bogat in fibre

Ingrediente: grau dur prefiert si zdrobit*
* ingrediente provenite din Agricultura Ecologica

· Un orez cu bobul lung aromatic, orezul Jasmin este originar din Thailanda si are o textura umeda, avand un gust foarte bun atunci cand este combinat cu alte legume sau condimentat cu putin curry.

· Orezul Jasmin se distinge printr-un miros foarte intensiv si placut.

· Atunci cand il preparati bucataria dumneavoastra se transforma intr-un templu asiatic pentru gurmanzi.

· Orezul integral are o concentratie optima de magneziu iar prezenta potasiului este extraordinar de benefica pentru reducerea aciditatii din sange si pentru mentinerea densitatii osoase.

· Acest fapt ajuta la prevenirea risculiu de osteoporoza.

· Orezul integral are calitati net superioare celui decorticat deoarece pastreaza substantele care fac orezul hranitor, ele find depozitate preponderent in straturile superioare (membrana exterioara si germenul).

· Contine complexul vitaminic B (mai ales B6), vitamina E, magneziu, cupru, fier, are mai multa fibra si mai multi acizi grasi nesaturati.

· Un pachet contine 500 de grame de orez integral Jasmin.

· Acest produs este certificat ecologic de Kiwa BCS Öko-Garantie GmbH, DE-ÖKO-001.

· Ingrediente: orez integral cu bob lung*

· *=agricultura ecologica

· Valori nutritionale / 100g

· Valoare energetica: 1516 kj / 358 kcal, grasimi 3 g (din care acizi grasi saturati 0,9 g), glucide 72,2 g (din care zaharuri 0,9 g), fibre 1,4 g, proteine 9,8 g, sare < 0,01 g.

· Pentru o portie de 2 persoane fierbeti 125 g de orez Jasmin in 250 ml de apa usor sarata pana incepe apa sa clocoteasca.

· Apoi se da focul mai mic si se fierbe acoperit timp de 35-40 de minute.

Orezul are multiple beneficii nutriţionale, reprezentând alegerea perfectă pentru aceia care au obiceiuri alimentare sănătoase. Este o sursă excelentă de carbohidraţi, ceea ce înseamnă si o sursă considerabilă de energie – carbohidraţii sunt descompuşi în glucoză, o mare parte fiind folosită ca energie. Mai mult, orezul contine o gamă importantă de nutrienti, inclusiv vitamina B si E, proteine si minerale – în special potasiu, care ajută organismul să elimine toxine. Prin urmare, acesta poate contribui semnificativ la aportul de vitamine si minerale al organismului. O portie medie de orez (50g) furnizează aproximativ 11% din necesarul zilnic estimat de proteine. Orezul este sănătos si prin ceea ce nu contine: grăsimi, colesterol sau sodiu, devenind un aliment excelent pentru a fi inclus într-o dietă echilibrată. De asemenea, faptul că nu contine gluten îl face o alegere potrivită pentru cei cu intolerantă la acest compus. Uleiul din orez, ce se găseste în coaja acestuia, se presupune că are proprietăti antioxidante, care ajută la reducerea nivelului colesterolului din sânge.

Magneziu: un nivel scazut al magneziului in ser poate fi un posibil indicator al diabetului de tip 2. De asemenea, alimentele bogate in magneziu tind sa aiba un continut bogat de fibre.

Acest tip de orez se bucură de o mare popularitate datorită faptului că, după preparare, boabele sale rămân separate, fiind renumit pentru aroma sa desăvârşită, dar mai ales pentru proprietăţile nutriţionale. Neîndepărtarea stratului nutritiv de la suprafaţa bobului îi conferă acestuia o textură caracteristică, având timpul de coacere cel mai mare si păstrând, în acelaşi timp, toate vitaminele şi substanţele nutritive aflate în coajă.

Este recomandat să înmuiati orezul timp de o oră înaintea pregătirii si să-l fierbeti apoi 20 de minute, folosind 2 ½ căni cu apă la 1 cană cu orez integral. Datorită acestor proprietăţi, orezul integral este potrivit pentru umpluturi, pilaf, salate.

Valoare nutritivă pentru 100g:
Valoare energetică  368Kcal (1539.71KJ) /100gr Proteine 14.12g /100g Glucide 64.16g /100g Lipide 6.07g/ 100g

Hrisca (Fagopyrum esculentum)

1.Descriere

Hrisca nu apartine familiei cerealelor fiind o planta erbacee. Boabele ei sunt fructe uscate, aromate si usor dulci. Creste pe terenuri putin fertile, in zone reci, umede, cu vant.

Pentru cei care sunt alergici la gluten, hrisca este o alternativa excelenta.

Semintele de hrisca pot fi consumate inmuiate, fierte, prajite. Sub forma de faina, hrisca se foloseste la prepararea painii, budincilor, clatitelor, prajiturilor, pastelor ( taitei japonezi soba).

2.Continut

70-80% amidon ( 25% amiloza si 75% amilopectina ), 18% proteine ( din care 90% au valoare biologica ridicata, remarcandu-se continutul ridicat in lizina, treonina, triptofan, cisteina), minerale ( fier, zinc, seleniu, calciu), antioxidanti ( rutin si taninuri), salicilaldehida care ii da aroma caracteristica.

3.Principale proprietati

Este energizanta, nutritiva si revitalizanta, deosebit de benefica organismelor fragile.

Consumata frecvent protejeaza sistemul nervos si cardiovascular de imbatranire prematura. Rutina mentine rezistenta si elasticitatea vaselor de sange. Prin continutul in D-chiro-inositol, hrisca este un bun adjuvant in sindromul ovarelor polichistice si in diabetul zaharat de tip II.

Hrisca, aliment-medicament, este foarte benefica in prevenirea gastritei si a ulcerului gastro-duodenal, bun tonic hepatic, mentine nivelul colesterolului si trigliceridelor in limite normale, este utila in reglarea greutatii.

Recomandare CasaBio:

Un preparat rapid, delicios si hranitor este hrisca fiarta cu ceapa, pastarnac, conopida si morcovi.

Ingrediente: orez integral*
*din culturi ecologice
Tara de origine:Italia
Mod de preparare:
se spala 190g orez in apa rece, se lasa in 600ml apa 60 min. dupa care se fierbe
40 min. la foc mic.
Dupa fierbere se lasa inca 10 min. acoperit inainte de a fi servit.
Valori nutritionale la 100g: energie 337kcal / 1411 kj, proteine7.5g,carbohidrati77.4g,
lipide 1.9g, 
Nu contine gluten
A se consuma inainte de: vezi ambalajul.A se pastra intr-un loc uscat si racoros,
ferit de razele soarelui.
Producator: Clearspring Ltd.London W3 7QE,UK

Ingrediente:orez alb bob lung *
* - produse obtinute din agricultura organica
poate sa contina urme de gluten,arahide,soia boabe,lapte,
alune,susan si lupin.

· Alacul este o forma de grau salbatic si se numera printre cele mai vechi tipuri de cereale.

· Dupa ce a fost neglijat mult timp, alacul a inceput azi sa fie iara cultivat in cantitati moderate.

· Alacul are un gust placut de nuca si se foloseste pentru prepararea de fulgi, paine sau patiserie.

· Ca garnitura este o alternativa buna la orez.

· Alacul este un aliment usor de digerat si foarte bogat de fibre, ceea ce il recomanda pentru o dieta sanatoasa, pentru imbunatatirea circulatiei sangelui si reducerea colesterolului.

· Continutul sau de acizi grasi esentiali are un efect benefic asupra sistemului nervos.

· Un pachet contine 500 de grame de alac, produs certificat ecologic de Kiwa BCS Öko-Garantie GmbH, DE-ÖKO-001.

· Ingrediente: alac*

· *=agricultura ecologica

· Contine urmatoarele ingrediente alergene: gluten

· Valori nutritionale / 100g

· Valoare energetica: 1430 kj / 338 kcal, grasimi 2,7 g (din care acizi grasi saturati 0,0 g), glucide 63,3 g (din care zaharuri 3,3 g), fibre 8,8 g, proteine 10,8 g, sare 0,00 g.

· Se pune 1 parte alac si 4 parti apa intr-o cratita si se fierbe la foc usor pentru 35 de minute.

 

Ingrediente: orez brun cu bobul rotund *


orez Mochi, de asemenea, cunoscut sub numele de orez dulce, este originar din Japonia. După preparare, este moale
Domenii de utilizare: Datorită dulceața sale naturale este orezul Mochi este ideal pentru deserturi.

Informații nutriționale per 100g
Energie kJ / kcal 1497 kJ / 354 kcal
Grăsime: 3,3g
din care saturează: 0,7g
Hidrati de carbon: 73,1 g
din care zaharuri: 2,0g
Fibre dietetice: 3,4g
Proteine: 6,1g
Sare: 0,01 g
Informații legate de alergii
Fructe cu coajă: posibilele urme
Susan: posibile urme

Ingrediente: faina de orez* (32.4%), faina de porumb* (27.7%), fulgi de ovaz* (16.9%), suc de mere concentrat* (12%), banane pudra* (7%), capsuni pudra* (4%), vitamina B1 (0.61mg). Nimic altceva.
*din agricultura ecologica

Valori nutritionale/100g:

Energie: 1459kJ / 348kcal
Proteine: 7.6g
Carbohidrati: 73.9 g
din care zaharuri(*zah?rul continut in mod natural de produsele din compozitie) 16.4g
Grasimi: 3g
din care saturate 0.7g
Fibre: 3.8g
Saruri: 0.03g
100% vegan

Produs certificat ecologic

Ingrediente: faina de orez* (31.4%), faina de porumb* (26.9%), fulgi de ovaz* (16.5%), suc de mere concentrat* (15%), banane pudra* (10%), vanilie de Bourbon* (0.2%), vitamina B1 (0.61mg). Nimic altceva.
*din agricultura ecologica

Valori nutritionale/100g:

Energie: 1475kJ / 352kcal
Proteine: 6.7g
Carbohidrati: 77 g
din care zaharuri(*zahărul continut in mod natural de produsele din compozitie) 16.3g
Grasimi: 2g
din care saturate 0.3g
Fibre: 3.1g
Saruri: 0.01g
100% vegan

Produs certificat ecologic

  • Produsele 1-18 (din 30)
  • « 1 2 »
  Produsul a fost adaugat in cos