Legume si zarzavaturi

 Metodele de fertilizare organica aduc in legume concentratii mai mari de minerale si vitamine, generatoare de sanatate. Ele sunt mult mai hranitoare si mai gustoase.

Este ideal sa le avem zilnic in farfurie, crude si gatite: fierte, inabusite, la abur sau usor oparite, cat mai variat colorate.

  • Produsele 1-11 (din 11)
  • « 1 »
    • Sorteaza dupa:

Ceapa- aliment-medicament fluidizeaza sângele, scade riscul aparitiei trombozei si a infarctului miocardic, ajuta a secretia insuinei, antiastmatic si antiinflamator .

Glucochinina pe care o contine ceapa este raspunzatoare de actiunea sa antidiabetica. Aceasta substanta stimuleaza pancreasul, obligându-l sa-si reia functia naturala: secretia insulinei.

Continutul bogat în fructosan face din ceapa un diuretic puternic. Ceapa poate provoca eliminarea a trei litri de urina pe zi, fiind benefica in calmarea durerilor reumatice si a crizelor de guta.

Efectele diuretice formidabile ale cepei se manifesta si prin actiunea asupra edemelor, scurgerilor apoase, ascitei, care se resorb în câteva zile.
Totusi, pentru a beneficia de efectele cepei, ficatul nu trebuie sa fie atins de cancer - de o ciroza avansata. De asemenea, ceapa este contraindicata persoanelor care prezinta ascita.
Ceapa poate actiona si în cazurile de tensiune oculara.

Chiar si persoanele cu colesterolul marit au tot interesul sa includa ceapa în meniul zilnic, deoarece ceapa are o actiune hipocolesterolemianta.
Unii autori îi atribuie efecte remarcabile în afectiunile prostatei (de verificat): se curata o ceapa mare, se toaca marunt si se amesteca într-o supa sau ciorba care se consuma în fiecare seara. Cura dureaza trei luni.
Esentele sulfurate de ceapa, comparabile cu cele de usturoi, ambele foarte volatile, constituie un bactericid eficient.

Antifungic si vermifug, ceapa provoaca eliminarea viermilor intestinali (ascarizi, oxiuri).
Ce se mai poate adauga la „palmaresul" impresionant al acestei legume? Siliciul pe care îl contine întareste oasele si reda supletea arterelor. Sulful regenereaza sistemul nervos si este util în bolile pielii. Iodul stimuleaza imunitatea naturala a organismului. Vitamina A regleaza glandele endocrine, contribuie la întretinerea pielii si a muschilor, încetineste îmbatrânirea tesuturilor.
Ceapa este recomandata în afectiunile bronho-pulmonare si în rahitism; sa nu uitam obezitatea, datorita marii sale puteri diuretice.
Ceapa întareste imunitatea naturala, ajuta la mentinerea starii de sanatate a organismului.

Atentie, totusi, caci acest generos aliment devine cam zgârcit cu virtutile sale, daca îl fierbeti; am constatat faptul ca fierberea distruge un mare numar de elemente vitale; aceasta leguma, mai mult decât altele, trebuie sa fie consumata în stare cruda. Evident, daca aveti dificultati în a o consuma astfel, o puteti supune unei fierberi moderate pentru a va pazi de efectul ei iritant, stiind însa ca efectele sale salutare vor fi mai reduse.

Ca si pulpa, sucul de ceapa are proprietati antiinflamatorii, antiparazitare, antibacteriene si duce la scaderea nivelului colesterolului, factorul care joaca rolul cel mai important în bolile cardiovasculare.
Atunci când retetele se transmit în timp, înseamna ca si-au dovedit calitatile, lata, deci, diferite retete de folosire a cepei, provenite din farmacopeea populara.

Oboseala generala: o ceapa mare (spalata) se fierbe într-o jumatate de litru de apa. Se fierbe la foc mic, timp de 15 minute. Se lasa sa infuzeze înca 15 minute. Se bea dimineata, timp de trei saptamâni.

Recomandare CasaBIO

Mirosul de ceapa dispare rontaind 1, 2 bucati de cuisoare!

Ceapa- aliment-medicament fluidizeaza sângele, scade riscul aparitiei trombozei si a infarctului miocardic, ajuta la secretia insuinei, antiastmatic si antiinflamator .

Glucochinina pe care o contine ceapa este raspunzatoare de actiunea sa antidiabetica. Aceasta substanta stimuleaza pancreasul, obligându-l sa-si reia functia naturala: secretia insulinei.

Continutul bogat în fructosan face din ceapa un diuretic puternic. Ceapa poate provoca eliminarea a trei litri de urina pe zi, fiind benefica in calmarea durerilor reumatice si a crizelor de guta.

Efectele diuretice formidabile ale cepei se manifesta si prin actiunea asupra edemelor, scurgerilor apoase, ascitei, care se resorb în câteva zile.
Totusi, pentru a beneficia de efectele cepei, ficatul nu trebuie sa fie atins de cancer - de o ciroza avansata. De asemenea, ceapa este contraindicata persoanelor care prezinta ascita.
Ceapa poate actiona si în cazurile de tensiune oculara.

Chiar si persoanele cu colesterolul marit au tot interesul sa includa ceapa în meniul zilnic, deoarece ceapa are o actiune hipocolesterolemianta.
Unii autori îi atribuie efecte remarcabile în afectiunile prostatei (de verificat): se curata o ceapa mare, se toaca marunt si se amesteca într-o supa sau ciorba care se consuma în fiecare seara. Cura dureaza trei luni.
Esentele sulfurate de ceapa, comparabile cu cele de usturoi, ambele foarte volatile, constituie un bactericid eficient.

Antifungic si vermifug, ceapa provoaca eliminarea viermilor intestinali (ascarizi, oxiuri).
Ce se mai poate adauga la „palmaresul" impresionant al acestei legume? Siliciul pe care îl contine întareste oasele si reda supletea arterelor. Sulful regenereaza sistemul nervos si este util în bolile pielii. Iodul stimuleaza imunitatea naturala a organismului. Vitamina A regleaza glandele endocrine, contribuie la întretinerea pielii si a muschilor, încetineste îmbatrânirea tesuturilor.
Ceapa este recomandata în afectiunile bronho-pulmonare si în rahitism; sa nu uitam obezitatea, datorita marii sale puteri diuretice.
Ceapa întareste imunitatea naturala, ajuta la mentinerea starii de sanatate a organismului.

Atentie, totusi, caci acest generos aliment devine cam zgârcit cu virtutile sale, daca îl fierbeti; am constatat faptul ca fierberea distruge un mare numar de elemente vitale; aceasta leguma, mai mult decât altele, trebuie sa fie consumata în stare cruda. Evident, daca aveti dificultati în a o consuma astfel, o puteti supune unei fierberi moderate pentru a va pazi de efectul ei iritant, stiind însa ca efectele sale salutare vor fi mai reduse.

Ca si pulpa, sucul de ceapa are proprietati antiinflamatorii, antiparazitare, antibacteriene si duce la scaderea nivelului colesterolului, factorul care joaca rolul cel mai important în bolile cardiovasculare.
Atunci când retetele se transmit în timp, înseamna ca si-au dovedit calitatile, lata, deci, diferite retete de folosire a cepei, provenite din farmacopeea populara.

Oboseala generala: o ceapa mare (spalata) se fierbe într-o jumatate de litru de apa. Se fierbe la foc mic, timp de 15 minute. Se lasa sa infuzeze înca 15 minute. Se bea dimineata, timp de trei saptamâni.

Recomandare CasaBIO

Mirosul de ceapa dispare rontaind 1, 2 bucati de cuisoare!

Cartofii nu contin grasimi si colesterol si sunt foarte bogati in vitamina C si potasiu; o excelenta sursa de fibre atunci cand sunt gatiti cu coaja cu tot.

Recomandam cartofii copti in cuptor sau fierti in coaja ca fiind variantele cele mai benefice. Si ca sa substituim cartofii prajiti (din cauza acroleinei- o substanta foarte toxica pentru organism)

Recomandare CasaBIO  -alternativa la "cartofii pai"

Cartofii fierti in coaja pe urma decojiti si taiati felii subtiri ca si la "cartofii pai", asezati intr-o tava de cuptor si obtional presarati cu mirodenii (sare cu 12 verdeturi+ vegeta de casa+boia de casa). Se dau la cuptor, cand sunt rumeniti se scot si se presatra ulei presat la rece in care s-a tinut catei de usturoi feliute.

Pofta buna!

Consumat ca aliment, castravetele cu coajă, în stare crudă contine carbohidraţi , proteine, vitamina B1, vitamina B2, vitamina B3, urme de vitamina B6 şi B9, vitamina C , fier, magneziu, fosfor, potasiu si zinc.

În industria cosmeticelor, este foarte întrebuinţat în diverse creme şi loţiuni pentru ten, având un efect calmant, de restabilire a pH-ului pielii, fiind uşor astringent. Totodată, aroma de castravete proaspăt este considerată a fi afrodisiacă.

Inrudita cu varza si conopida, broccoli este o sursa excelenta de vitamina A, B2 si C, fier, potasiu si calciu, bogata in fibre si saraca in calorii. Calciul continut este aproape un echivalent al laptelui in alimentatie. Contine seleniu si compusi cu sulf, cu importante efecte antioxidante si anticancerigene. Contine de asemenea un compus fitochimic (sulforaphane) care distruge o bacterie – Helicobacter pylori – raspunzatoare de aparitia gastritei si a ulcerelor gastrice. Acest compus impreuna cu altii – indoli – au proprietati importante anticancerigene utile in prevenirea cancerului de san, cancerului gastric, a melanomului malign, a leucemiilor.

O alta proprietate interesanta a acestei legume consta in eliberarea, in momentul taierii, mestecarii sau digerarii, a unui compus cu sulf – sinigrin cu rol in inhibarea inmultirii celulelor tumoral. Prin continutul de antioxidanti broccoli intervine si in protectia ochiului, impiedicand formarea cataractei.

Dintre proprietatile extraordinare ale acetsei legume amintim cateva:

•proprietati antioxidante care previn aparitia unor forme de cancer: cancer de san, de prostata, cancer gastric, melanom malign, leucemii
•efecte benefice antivirale si antibiotice
•Ajuta la vindecarea gastritelor cu Helicobacter pylori
•Cardioprotector, mentine controlul tensiunii arteriale
•Previne formarea cataractei
•Ajuta la intarirea oaselor si in osteoporoza prin continutul crescut in calciu
•Fortifica sistemul imun
•Consumul regular de broccoli este o arma excelenta impotriva stresului

Pentru a putea beneficia de cat mai multe vitamine, saruri minerale si enzime cu rol terapeutic, este bine ca broccoli sa fie utilizat sub forma de suc proaspat (obtinut cu storcatorul electric).

Gustul sucului de broccoli poate fi ameliorat cu suc de lamaie.

Conopida sau "varza cu studii superioare" cum o numea Mark Twain,  conţine  o cantitate foarte mare de potasiu, vitaminele B, B2, C, K,beta-caroten,acid folic, calciu, magneziu, zinc,  dar şi fier, enzime, ,fibre. Dar principalul compus este sulforafanul, care contribuie la producerea enzimelor de care organismul nostru are nevoie si careare totodata si efecte anticancerigene.

Ea detoxifica organismul , elimina toxinele , scade riscul cancerului de san, cancerului de prostata ( prin substantele pe care le contine,regleaza nivelul hormonal), de asemeni in cancerul de stomac, de colon, conopida,  previne anemia, scade tensiunea arteriala,ajuta  la combaterea bolilor de inimă şi a atacului cerebral.  Un efect benefic îl are şi asupra oaselor şi metabolismului celular. Consumând conopidă, poţi preveni cataracta dar şi alte afecţiuni oftalmologice. .

Un alt avantaj al introducerii conopidei în alimentaţie este faptul că aceasta conţine foarte puţine calorii. Datorită acestui lucru, se poate consuma în orice cantitate, chiar şi de trei, patru ori pe saptămână. Conţinutul glicemic bun poate înlătura senzaţia de foame.

Cartofii dulci sunt extrem de sanatosi. Ei contin glutation, un compus care intareste sistemul imunitar si intervine in diferite etape ale metabolismului.

Consumand un cartof dulce pe zi, vei tine la distanta boli precum Parkinson, Alzheimer sau cancer. Chiar daca se cheama 'dulce', acest cartof previne diabetul, ajuta la stabilizarea nivelului optim de zahar din sange si la diminuarea rezistentei la insulina.

Pe langa amidonul pe care il contin, cartofii dulci sunt bogati in carbohidrati complexi, fibra dietetica, betacaroten (un nutrient echivalent vitaminei A), vitamina C si vitamina B6.
Cartoful dulce este recunoscut prin continutul fibros, carbohidratii, proteinele, vitamina A si C, fierul si calciul si a fost catalogat ca avand cea mai consistenta valoare nutritiva.

Aceasta solutie ajuta la indepartarea pesticidelor, produselor chimice, metale grele, murdarie, bacterii de pe suprafata fructelor si legumelor.

Non-toxica, non-poluanta, 100% biodegradabil, 100% fara gust, fara miros

Dovlecelul contine potasiu, amidon, fosfor şi calciu. Acoperă într-un mare grad cantitatea de vitamine necesară organismului – în special vitamina C şi vitaminele din grupa B.

Dovlecelul verde cel mai bine să fie consumat când este încă foarte tânăr pentru ca  işi păstrează atunci nu doar caracteristicile gustative dar este şi foarte uşor digerabil. Se recomandă să se găsească în meniurile copiilor, persoanelor aflate în convalescenţă sau a celor care au probleme cu sistemul digestiv. Fiind uşor digerabil şi conţinând puţine calorii, dovlecelul verde este una dintre legumele preferate de persoanele care sunt în cură de slăbire. Nu ezitati sa il razuiti dovlecelul cu coaja cu tot in orice salata. Ii va da o savoare deosebita!

Recomandare CasaBIO- pateu de seminte si legume

1 dovlecel necuratat, 2 morcovi potriviti, o telina, 5 linguri seminte macinate (caju, migdale, de dovleac, de floarea soarelui,...)+ 5 catei de usturoi+ 5 linguri ulei presat la rece+ sare cu 12 verdeturi 1 lingurita vegeta de casa+ o lingurita vegeta de casa. Toate legumele se curata si se razuiesc apoi se pune in blender si se omogenizeaza pana devine un pateu delicios.

Pofta buna!

Ardeiul verde conţine mai multă vitamină C si A, pe când cel galben şi cel roşu mai mult beta-caroten.

Ardeiul este considerat ca a doua sursă de vitamină C după pătrunjel, 200 de grame de ardei acoperă cantitatea zilnică necesară unui adult. În afară de vitamina C, ardeiul conţine şi vitamina A, fiind un cocteil ucigaş pentru radicalii liberi.

Ardeiul în meniu înseamnă reducerea riscului de cancer, a enfizemului pulmonar, reducerea colesterolului, previne bolile de inima si artrita precum si glaucomul!

Ghimbirul proaspat este gustos in  salate de fructe, mancaruri dulci-acre, este recomandat sa fie gatit mai ales la leguminoase-elimina starile de balonare.

  • Produsele 1-11 (din 11)
  • « 1 »
  Produsul a fost adaugat in cos