Produsul a fost adaugat in cos

ECO SEMINTE DE CHIA ALBA 450 GR

ECO SEMINTE DE CHIA ALBA 450 GR

64.00 Lei


Pretul include TVA

  • Disponibilitate: La comanda
    Greutate/Ambalaj: 450 gr
    • Cantitate
  • Ai întrebări? Contacteaza-ne!

    0264.406.405

    LUNI-VINERI
    08:00 - 18:00

    SAMBATA
    09:00 - 14:00

Descriere

Chia alba este o varietate de seminte de chia. Cele mai recente studii in domeniu au demonstrat ca, in afara de culoare, nu exista diferente din punct de vedere nutritional intre cele doua sortimente de chia existente, alba si neagra.

Semintele de Chia reprezentau mancarea de baza a aztecilor din Mexicul Central. Maiasii si azteci foloseau semintele de Chia pentru a capata energie. Acestea erau consumate foarte mult de catre mesagerii care alergau pe distante mari. Conform cronicilor iezuite, Chia era a treia ca si importanta intre recoltele aztecilor (dupa porumb si fasole, dar inainte de amaranth). Importanta care ii era acordata era atat de mare, incat tributurile si taxele catre nobilimea azteca si preotime erau adesea platite in seminte de Chia.
Semintele de Chia sunt extrem de nutritive. Ele contin o cantitate apreciabila de proteine (20%), acizi grasi esentiali polinesaturati si antioxidanti, plus, calciu, zinc, bor (ajuta la absorbtia calciului) si fibre . Cantitatea de proteine continuta e mai mare de cat in cereale, lactate si comparabila cu cele din carne, fara a avea insa, efectele nedorite ale proteinei animale. Contintul de lipide este si el bine reprezentat – in jur de 31%- in special acizi grasi mono-si polinesaturati, extrem de important pentru economia organismului si pentru sanatate. Dintre toate semintele, cele de chia contin unul din cele mai mari procente de acizi grasi nesaturati, acid alfa-linolenic si linoleic (cca 83,2%), fiind o sursa importantã de acizi omega-3 si omega -6 si cantitati mai mici de omega-9. Cercetatorii au aratat ca puii hraniti cu seminte de chia au facut oua cu omega 3 si chiar si carnea lor avea un procent de omega 3. 
Totodata sunt foarte bogate in fibre (cca 37%) ceea ce le face foarte utile celor suferinzi de constipatie si pentru intretinerea sanatatii colonului in general. 
Avand un indice glicemic mic sunt foarte bune pentru diabetici si formeaza un gel in stomac, care incetineste transformarea carbohidratilor in zahar. Semintele de Chia absorb de 9 ori greutatea lor in apa. Pe de o parte constituie un bun ajutor pentru sportivi atunci inainte de un antrenament sau competitie sportiva, deoarece prin capacitatea ei de a absorbi apa, hidrateaza bine organismul. Ele chiar sunt folosite de catre atleti pentru rezistenta si hidratarea pe care le-o ofera, si de asemenea ajuta la cresterea masei musculare. Pe de alta parte, incorporate in alimente, pe langa nutrimentele mai sus enumerate, ofera si o stare de satietate, care dureaza, datorita faptului ca se digera lent. Aceasta o face foarte utila in tratamentul obezitatii. Pe de alta parte, datorita bogatiei de acizi grasi omega-3 ajuta foarte mult la scaderea colesterolului in exces si mai ales a LDL-colesterolului (asa-numitul colesterolul “rau”). Astfel, previn ateroscleroza si bolile ischemice cardiac, ajuta la producerea seriilor prostaglandin 3, substante antiinflamatoare ce functioneaza asemenea hormonilor si care au efecte benefice in artrita reumatoida. Bogatia in substante antioxidante o recomanda ca si un ajutor pretios in intarirea sistemului imunitar si regenerarea celulara. In concluzie, putem spune ca semintele de Chia sunt extrem de nutritive (le putem numi un superaliment), sunt energizante, usor digerabile, au mai multi acizi grasi Omega-3 decat somonul atlantic, mai multi antioxidanti decat afinele proaspat culese, mai multe fibre decat fulgii de tarate si mai mult calciu decat laptele. Este un aliment important si in dieta copiilor.
Cum le putem consuma? Simplu, ca atare sau adaugate la orice mancare. Semintele de Chia nu au nici o aroma, ci capata gustul pe care il doriti in functie de celelalte ingrediente ale produsului in care-l incorporati. In stare cruda, gustul seamana cu cel de alune. Pot fi consumate ca atare sau pot fi adaugate la orice mancare: supe, sosuri, iaurt, budinci, limonade, oua, salate, paine, preparate pentru copii, etc.

Lasa un comentariu sau pune o intrebare

  Produsul a fost adaugat in cos